ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΧΙΟΥ
ΔΗΜΟΣ ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ
Αριθ. Αποφ 43/2015
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Από το Πρακτικό της 9ης συνεδρίασης της Οικονομικής επιτροπής του Δήμου Οινουσσών
ΘΕΜΑ: Eισήγηση για αναμόρφωση πρ/σμού και ψήφιση πίστωσης για αμοιβή μόνιμου υπαλλήλου ΠΕ3 Πολιτικού Μηχανικού.
Στις Οινούσσες σήμερα την 19η του μηνός Ιουλίου 2015 και ώρα 19.00 στην αίθουσα συνεδριάσεων ΄΄Μαρίας Παντ. Λαιμού΄΄ στις Οινούσσες συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Οινουσσών, ύστερα από την αριθ. πρωτ. 678 / 15-7-2015 πρόσκληση του Προέδρου, που επιδόθηκε νόμιμα με αποδεικτικό στους συμβούλους, σύμφωνα με τα άρθρα 67 και 75 του Ν.3852/10.
Αφού διαπιστώθηκε νόμιμη απαρτία, δηλαδή σε σύνολο επτά (7) μελών βρέθηκαν παρόντα τα παρακάτω μέλη:
ΠΑΡΟΝΤΕΣ |
ΑΠΟΝΤΕΣ |
1.Βογιατζής Στέφανος Πρόεδρος |
Δανιήλ Γεώργιος |
2.Λεοντή Ελένη τακτ. μέλος |
Χαλκιά Λουκία |
3. Κατσιάνου Βαρβάρα » |
|
4. Hλιάδη Βαρβάρα » |
|
5. Ντούσλαζη Νίκη » |
|
Ο Πρόεδρος εισηγούμενος το θέμα της ημερήσιας διάταξης έθεσε υπόψη της οικονομικής επιτροπής ότι σύμφωνα με :
Με το άρθρο 8 του Β.Δ. 17-5/15-6-59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α') ορίζονται τα εξής:
«1. Διαρκούντος του οικονομικού έτους απαγορεύεται μεταφορά πιστώσεως από κεφαλαίου εις κεφάλαιον και από άρθρου εις άρθρον.
2. Εξαιρετικώς πλην των εν τω προϋπολογισμώ εγγεγραμμένων πιστώσεων δι' εκτέλεσιν έργων, περί ών το άρθρον 161 του δημοτικού και κοινοτικού κώδικος, επιτρέπεται η μεταφορά πιστώσεως ως εκπληρωθέντος του σκοπού ή καταστάντος ανεφίκτου προς επαύξησιν άλλης πιστώσεως αναγεγραμμένης εν τω προϋπολογισμώ του αυτού ή άλλου κεφαλαίου ή προς δημιουργία πιστώσεων δι' εκτάκτους και επειγούσας ανάγκας μη προβλεπομένας εν τω προϋπολογισμώ.
3. Η κατά μεταφοράν διάθεσις των κατά την προηγουμένην παράγραφον πιστώσεων πραγματοποιείται δι' ειδικών αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου εγκρινομένων κατά τας διατάξεις του άρθρου 1 του Ν.Δ. 3777/1957. Αι αποφάσεις δέον να κατονομάζουν τα κεφάλαια και άρθρα, προς αύξησιν των πιστώσεων των οποίων μεταφέρονται τα αναλαμβανόμενα ποσά ή να καθορίζουν τα νέα κεφάλαια και άρθρα, άτινα δέον να δημιουργηθούν οσάκις πρόκειται περί απροόπτου δαπάνης.
4. Προς πρόληψιν ενδεχομένης ανεπαρκείας των πιστώσεων δι' απροόπτους δαπάνας, αναγράφεται εν τω προϋπολογισμώ του δήμου πίστωσις υπό ίδιον κεφάλαιον υπό τίτλον «Αποθεματικόν» και άρθρον υπό τον τίτλον «Ποσόν διαθέσιμον προς αναπλήρωσιν των πιστώσεων, αίτινες ήθελον ευρεθή εν ανεπαρκεία, ως και δι' εκτάκτους και επειγούσας ανάγκας μη προβλεπομένας εν τω προϋπολογισμώ».
5. Δια την πληρεστέραν από πλευράς λογιστικής τάξεως παρακολούθησιν και εμφάνισιν της κινήσεως των δια μεταφοράς πραγματοποιουμένων κατά την παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου αυξομειώσεων των πιστώσεων, η μεταφορά τούτων ενεργείται μέσω του εν τη παραγράφω 4 του παρόντος προβλεπομένου Κεφαλαίου του προϋπολογισμού».
Σύμφωνα με την παρ 5 του άρθρου 23 του Ν. 3536/07,στον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας υποβάλλονται για έλεγχο νομιμότητας οι αποφάσεις των δημοτικών ή κοινοτικών συμβουλίων που αφορούν αναμορφώσεις των προϋπολογισμών των Ο.Τ.Α., συνοδευόμενες από τις εισηγήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών. Η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 149 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3463/2006, στην περίπτωση αυτή, ορίζεται σε δέκα ημέρες. Τα αρμόδια όργανα που ενεργούν κατά παράβαση των διατάξεων του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου υπέχουν, ανεξάρτητα από τυχόν ποινική ευθύνη, πειθαρχική και αστική ευθύνη κατά τις διατάξεις των άρθρων 141, 142 και 143 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3463/2006. Σύμφωνα με το Υπουργείο Εσωτερικών η αναμόρφωση του προϋπολογισμού αποτελεί κατ’ ουσίαν τροποποίηση της απόφασης με την οποία ψηφίστηκε αυτός. Άρα, για την έκδοση της τροποποιητικής του προϋπολογισμού απόφασης, απαιτείται η τήρηση του ίδιου τύπου και διαδικασίας, όπως ορίζεται στην κείμενη νομοθεσία. (ΥΠ.ΕΣ. 28376/18.07.2012). Σύμφωνα πάντα με το ίδιο έγγραφο, με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 23 του ν. 3536/2007 ο νομοθέτης θέλει να ρυθμίσει ένα επιμέρους ζήτημα με τρόπο διαφορετικό από τα εν γένει ισχύοντα- και δη την προθεσμία εντός της οποίας η εποπτεύουσα αρχή ολοκληρώνει τον έλεγχο νομιμότητας της απόφασης αναμόρφωσης. Από το παραπάνω έγγραφο συνάγεται ότι εκτός από την εισήγηση των αρμόδιων υπηρεσιών απαιτείται και η τήρηση του ίδιου τύπου και διαδικασίας, όπως ορίζεται στην κείμενη νομοθεσία, για τον προϋπολογισμό.
Με το ν. 4172/2013 ορίζεται ότι η εκτελεστική επιτροπή και η επιτροπή διαβούλευσης διατυπώνουν τη γνώμη τους μόνο κατά το στάδιο κατάρτισης του προϋπολογισμού και δεν απαιτείται εκ νέου γνωμοδότησή τους για όποιες αναμορφώσεις του ακολουθήσουν. (παρ 5 άρθρο 77 Ν. 4172/2013). Υπενθυμίζεται ότι η εκτελεστική επιτροπή, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της που αφορούν την προετοιμασία κατάρτισης του προϋπολογισμού, καταθέτει το προσχέδιο αυτού στην οικονομική επιτροπή. Για τη σύνταξη του προσχεδίου, η εκτελεστική επιτροπή συγκεντρώνει και αξιολογεί τυχόν προτάσεις των υπηρεσιών του δήμου, καθώς και της επιτροπής διαβούλευσης, εφόσον αυτή υπάρχει. Εάν το προσχέδιο δεν καταρτιστεί ή δεν υποβληθεί εμπρόθεσμα στην οικονομική επιτροπή, τότε καταρτίζεται από αυτήν. (παρ 5 άρθρο 77 Ν. 4172/2013).
Συνεπώς, σύμφωνα με το έγγραφο του ΥΠ.ΕΣ. 28376/18.07.2012, εκτός των ρητά εξαιρουμένων διαδικασιών της διατύπωσης γνώμης από την εκτελεστική επιτροπή και την επιτροπή διαβούλευσης, με το ν. 4172/2013, οι υπόλοιπες ενέργειες αναμόρφωσης του προϋπολογισμού, ακολουθούν την τήρηση του ίδιου τύπου και διαδικασίας με τη ψήφιση του προϋπολογισμού.
Θα πρέπει λοιπόν να εισηγηθούμε για την αναμόρφωση τον ισχύοντα δημ. Προϋπολογισμού .
Επειδή ο πρ/σμός του έτους 2015 έγινε στις 31-10-2014 βάσει οικον. στοιχείων του μηνός Σεπτεμβρίου του έτους 2014 και λόγω του ότι σύμφωνα με την εγκύκλιο κατάρτισης του πρ/σμού δεν επιτρεπόταν εγγραφές νέων πιστώσεων στον προϋπολογισμό για αμοιβές νεοπροσληφθέντων υπαλλήλων εκτός των υπηρετούντων (υπαλλήλων) εισηγούμαι λοιπόν αναμορφώσουμε τον ισχύοντα πρ/σμό , για την αμοιβή του μόνιμου υπαλλήλου ΠΕ3 Πολιτικού Μηχανικού τροποποιώντας τον ως εξής:
Από τον Κ.Α 00-6162 Λοιπά έξοδα τρίτων που υπάρχει εγγεγραμμένη πίστωση ποσού 32.500,00 Ευρώ να αποδεσμεύσουμε πίστωση συνολικά ποσού 7.900,00 Ευρώ και συγκεκριμένα να μεταφέρουμε πίστωση ποσού 6.500,00 Ευρώ στον Κ.Α. 30-6011.001 τακτικές αποδοχές μονίμων υπαλλήλων Δήμου Οινουσσών και το ποσό των 900,00 Ευρώ στον Κ.Α. 30-6051.001 για τις εργοδοτικές εισφορές υπέρ ΤΣΜΕΔΕ, το ποσό των 200,00 Ευρώ υπέρ ΕΛΠΠ και το ποσό των 300,00 Ευρώ υπέρ ΚΥΤ.του μόνιμου υπαλλήλου.
Με βάση τα παραπάνω η Οικονομική Επιτροπή αφού έλαβε υπόψη της :
· την παρ 5 άρθρο 23 Ν. 3536/07
· το άρθρο 8 του Β.Δ. 17-5/15-6-59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α')
· το εγγ. ΥΠ.ΕΣ. 28376/18.07.2012
· παρ 5 άρθρο 77 Ν. 4172/2013
· τον προϋπολογισμό του Δήμου Οινουσσών , έτους 2015, ο οποίος ψηφίστηκε με την αριθ. 79/2014 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου
Αποφάσισε ομόφωνα
εισηγείται προς το Δημοτικό Συμβούλιο
A. Την αναμόρφωση του πρ/σμού με την μεταφορά πίστωσης μέσω του αποθεματικού κεφαλαίου του ισχύοντα δημοτικού προϋπολογισμού ως εξής:
Από τον Κ.Α 00-6162 του σκέλους των εξόδων με τίτλο «Λοιπά έξοδα τρίτων που υπάρχει εγγεγραμμένη πίστωση ποσού 32.500,00 Ευρώ, αποδεσμεύουμε πίστωση ποσού 7.900,00 Ευρώ και συγκεκριμένα μεταφέρουμε πίστωση ποσού 6.500,00 Ευρώ στον Κ.Α. 30-6011.001 τακτικές αποδοχές μονίμων υπαλλήλων Δήμου Οινουσσών και το ποσό των 900,00 Ευρώ στον Κ.Α. 30-6051.001 για τις εργοδοτικές εισφορές υπέρ ΤΣΜΕΔΕ, το ποσό των 200,00 Ευρώ υπέρ ΕΛΠΠ και το ποσό των 300,00 Ευρώ υπέρ ΚΥΤ.του μόνιμου υπαλλήλου ΠΕ3 Πολιτικού Μηχανικού.
Β. Τις ανωτέρω πιστώσεις εγκρίνουμε να ψηφίσουμε για τον ανωτέρω σκοπό.
Γ. Εξουσιοδοτεί τον Πρόεδρο της Ο.Ε για τις περαιτέρω νόμιμες ενέργειες.
Ο Πρόεδρος Τα μέλη
Υπογραφή Υπογραφές
Ακριβές αντίγραφο
Ο Δήμαρχος
Στέφανος Βογιατζής